Sociální sítě jsou prostředníkem k tomu, abychom náš obsah dostali rychle k cílovému klientovi a zároveň si tím vytváříme kolem sebe komunitu fanoušků, ze kterých se postupem času stávají platící klienti.
V on-line podnikání mluvíme o tzv. Ideálním klientovi (povíme si o něm víc v příslušném modulu).
Sociálními sítěmi pro účely tohoto kurzu rozumí zejména sítě společnosti Meta (dříve Facebook), tedy Facebook, Instagram a WhatsApp.
👉 Mezi další sociální sítě řadíme LinkedIn, Pinterest, TikTok, Discord, Snapchat a mnoho dalších.
Na sítích sdílíme nejen obsah, který souvisí s naším podnikatelským tématem, ale umožňují nám, být v kontaktu s naším potenciálním klientem. Aby od nás lidé nakoupili, potřebují se nejen přesvědčit, že jsme odborníci a dokážeme jim profesionálně poradit.
Chtějí ale také zjistit, jací jsme jako lidé, zda se hodnoty, které vyznáváme, kryjí s jejich hodnotami a tím pádem k sobě máme blízko i jako lidé.
Vytvoření vztahu mezi námi a klienty velmi pomůže, když budeme sdílet i něco z našeho soukromí.
Hranici, která je pro nás příjemná, máme každý jinde. Někdo nechce sdílet fotografie dětí, partnera atd. A je to tak úplně v pořádku. Je jen na nás, co chceme sdílet a kde už je to pro nás za hranou.
Proto je dobré, stanovit si míru otevřenosti, která je pro mě příjemná a tu pak dodržovat. Pomůže nám to přitáhnout si k sobě podobně naladěné klienty.
Rozjet svoje podnikání na sítích je vcelku jednoduché a zdarma. Založíme si facebookovou stránku nebo instagramový profil a začneme publikovat obsah = budujeme kolem sebe komunitu fanoušků.
Je nutné si ale uvědomit, že tento obsah je sice náš, ale na cizí platformě a tím pádem o něho můžeme velice lehce přijít.
🟣 Ať už díky technické chybě (i Facebooku se už několikrát stalo, že „spadl“ a nebyl dostupný.
🟣 Útoku hackera, který napadl náš facebookový účet nebo přímo Business Manager.
🟣 Také nás může zablokovat přímo společnost Meta (porušení pravidel) a je jedno, že jsme žádné pravidlo reálně neporušili, algoritmu sítí se něco nelíbilo a je to. Meta zásadně nejdřív blokuje a až pak (případně) zjišťuje, co se ve skutečnosti stalo.
Na celém širém internetu je určité procentu nepoctivých lidí, kteří chtějí využít naší nepozornosti nebo neznalosti a díky ní se obohatit.
Rozmohl se nám tady takový nešvar a co chvíli nám do Messengeru, případně do e-mailu, přichází podobné zprávy. ➡
Kdykoliv vám přijde do e-mailu nebo na Messenger zprávu „jakoby od Facebooku“, vždy se dobře zamyslete, než na odkaz v ní kliknete.
Falešné zprávy mají nejrůznější podobu, např. tyto. ➡
Začít publikovat na sociálních sítích je docela snadné a rychle tím dokážeme navázat kontakt s naším publikem. Vždy však mějme na paměti, že o svůj obsah můžeme potenciálně kdykoliv přijít.
Velmi proto doporučuji, nespoléhat jen na sociální sítě.
Jsou jen jedním z pilířů, o které se v on-line podnikání opíráme.
Těmi dalšími jsou vlastní web a e-mailing (vytváříme databázi lidí, které zajímá naše téma a komunikujeme s nimi prostřednictvím e-mailů, které jim posíláme).
👉 Doporučuji začít je budovat!
Web i e-mailingová databáze jsou naše a jen my rozhodujeme o tom, co tam bude a jak dlouho to tam bude.
Doporučuji, průběžně si zapisovat, kolik máš na svých sítích sledovatelů.
Meta platformy (Facebook, Instagram, WhatsApp).
👉 Sledující najdeš v Business Suite, postup najdeš zde. ⬇⬇⬇
Co říká o dvoufázovém ověření Facebook?
V rámci prezentace v .pdf (předposlední stránka).