1. Bonus: Copywriterský workshop

Texty jsou mocným nástrojem, který ti pomůže přivést ty správné klienty, kterým můžeš nejvíce pomoci.

Sociální sítě jsou prostředníkem k tomu, abychom náš obsah dostali rychle k cílovému klientovi a zároveň si tím vytváříme kolem sebe komunitu fanoušků, ze kterých se postupem času stávají platící klienti.

V on-line podnikání mluvíme o tzv. Ideálním klientovi (povíme si o něm víc v příslušném modulu).

Sociálními sítěmi pro účely tohoto kurzu rozumí zejména sítě společnosti Meta (dříve Facebook), tedy Facebook, Instagram a WhatsApp.

👉 Mezi další sociální sítě řadíme LinkedIn, Pinterest, TikTok, Discord, Snapchat a mnoho dalších.

Co dávat na sociální sítě

Na sítích sdílíme nejen obsah, který souvisí s naším podnikatelským tématem, ale umožňují nám, být v kontaktu s naším potenciálním klientem. Aby od nás lidé nakoupili, potřebují se nejen přesvědčit, že jsme odborníci a dokážeme jim profesionálně poradit.

Chtějí ale také zjistit, jací jsme jako lidé, zda se hodnoty, které vyznáváme, kryjí s jejich hodnotami a tím pádem k sobě máme blízko i jako lidé.

Vytvoření vztahu mezi námi a klienty velmi pomůže, když budeme sdílet i něco z našeho soukromí.

Hranici, která je pro nás příjemná, máme každý jinde. Někdo nechce sdílet fotografie dětí, partnera atd. A je to tak úplně v pořádku. Je jen na nás, co chceme sdílet a kde už je to pro nás za hranou.

Proto je dobré, stanovit si míru otevřenosti, která je pro mě příjemná a tu pak dodržovat. Pomůže nám to přitáhnout si k sobě podobně naladěné klienty.

Specifika sociálních sítí

Rozjet svoje podnikání na sítích je vcelku jednoduché a zdarma. Založíme si facebookovou stránku nebo instagramový profil a začneme publikovat obsah = budujeme kolem sebe komunitu fanoušků.

Je nutné si ale uvědomit, že tento obsah je sice náš, ale na cizí platformě a tím pádem o něho můžeme velice lehce přijít.

🟣 Ať už díky technické chybě (i Facebooku se už několikrát stalo, že „spadl“ a nebyl dostupný.

🟣 Útoku hackera, který napadl náš facebookový účet nebo přímo Business Manager.

🟣 Také nás může zablokovat přímo společnost Meta (porušení pravidel) a je jedno, že jsme žádné pravidlo reálně neporušili, algoritmu sítí se něco nelíbilo a je to. Meta zásadně nejdřív blokuje a až pak (případně) zjišťuje, co se ve skutečnosti stalo.

Nebezpečí na sítích: Snaha o vylákání přístupu k našim účtům na sítích (phishing)

Na celém širém internetu je určité procentu nepoctivých lidí, kteří chtějí využít naší nepozornosti nebo neznalosti a díky ní se obohatit.

Rozmohl se nám tady takový nešvar a co chvíli nám do Messengeru, případně do e-mailu, přichází podobné zprávy. ➡

Kdykoliv vám přijde do e-mailu nebo na Messenger zprávu „jakoby od Facebooku“, vždy se dobře zamyslete, než na odkaz v ní kliknete.

Falešné zprávy mají nejrůznější podobu, např. tyto. ➡

Než na takový odkaz klikneš, zamysli se, prohlédni si, na jaké URL odkaz wede.

Nespoléhej ve svém podnikání jen na sociální sítě

Začít publikovat na sociálních sítích je docela snadné a rychle tím dokážeme navázat kontakt s naším publikem. Vždy však mějme na paměti, že o svůj obsah můžeme potenciálně kdykoliv přijít.

Velmi proto doporučuji, nespoléhat jen na sociální sítě.

Jsou jen jedním z pilířů, o které se v on-line podnikání opíráme.

Těmi dalšími jsou vlastní web a e-mailing (vytváříme databázi lidí, které zajímá naše téma a komunikujeme s nimi prostřednictvím e-mailů, které jim posíláme).

👉 Doporučuji začít je budovat!

Web i e-mailingová databáze jsou naše a jen my rozhodujeme o tom, co tam bude a jak dlouho to tam bude.

podnikatelský úspěch

Sleduj počet svých sledujících na sociálních sítích

počet sledujících

Doporučuji, průběžně si zapisovat, kolik máš na svých sítích sledovatelů.

Meta platformy (Facebook, Instagram, WhatsApp).

👉 Sledující najdeš v Business Suite, postup najdeš zde. ⬇⬇⬇

www.facebook.com/business/tools/business-manager

Bezpečnost na sítích

Co říká o dvoufázovém ověření Facebook?

proč dvoufázové ověření

V rámci prezentace v .pdf (předposlední stránka).